Meer kwetsbare doelgroepen profiteren van uitbreiding kwijtschelding waterschapsbelasting

Door Tom Brands op 27 februari 2024

Waterschap Vallei en Veluwe maakt nu maximaal gebruik van de mogelijkheden die de wet biedt om verruiming op het gebied van kwijtschelding toe te passen, waardoor ook mogelijkheden voor kleine ondernemers (zzp), de kosten van de kinderopvang, verruiming van de AOW en verruiming van de vermogensnormen zijn toegevoegd. We zijn hier als PvdA ontzettend blij mee. Heel fijn voor mensen die het niet breed hebben en alle hulp en steun kunnen gebruiken.

Armoedebestrijding: Alle beetjes helpen
Om de Waterschapsbelasting te kunnen betalen moeten mensen die het niet breed hebben andere zaken laten. Zaken die waarschijnlijk hard nodig zijn. Als PvdA zijn we heel blij met een nog ruimhartiger kwijtscheldingsbeleid, zodat ook het Waterschap haar steentje bijdraagt aan het bestrijden van armoede.

Lees op de website van het Waterschap op deze pagina meer over de waterschapsbelasting en specifiek op deze pagina over de kwijtschelding.

Tom Brands

Tom is lid van het Algemeen Bestuur en maakt deel uit van de PvdA fractie voor Waterschap Vallei en Veluwe. Tom is één van de drie commissievoorzitters.   Tom is geboren en getogen in Apeldoorn en woont nu in Ugchelen (gemeente Apeldoorn) met zijn vrouw Annemyn. Tom is al geruime tijd actief voor de PvdA.

Meer over Tom Brands